gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Dordrecht, Netherlands

beleef de lente

2e1c2257b3395dbf84b4bc6e62ab805a

Happy end? Visarend 7TG kiest voor nieuw vrouwtje en nieuw nest

Marjolein Vos | 2 mei 2024 14:50

26eea76fed5f219e614336d216dcd79f

Is de visarend verjaagd? Gans legt twee eieren in nest visarend

Het was vorig jaar al een ware soap: het liefdesleven van de visarend in de Biesbosch die we konden volgen via de webcams van de Vogelbescherming op Beleefdelente.nl. Het kwam toen niet tot jongen. Boswachter Blom had goede hoop dat het dit jaar anders zou gaan, maar donkere wolken pakken zich boven het nest samen.

1fea5436a1ebb733819c1a89af5a3c2a

Genieten van de visarend-soap in de Biesbosch: vanaf dit weekend kan het weer

Zet je schrap, want we kunnen weer gaan genieten van beelden van de visarend. De webcam bij het nest in de Biesbosch, waar spektakel de afgelopen jaren gegarandeerd is, gaat komende zondag aan. "Het is gewoon een fantastisch beest, ik kijk er echt naar uit", glundert boswachter Harm Blom.

d78b4c36ea35e7770f2ab1aae4738a83

Biesboschsoap neemt bizarre wending: boommarter jat ei van gans

De Biesbosch is in de afgelopen dagen veranderd in een ware soap met dagelijks nieuwe afleveringen en een arsenaal aan bijzondere wendingen, daar kan Netflix nog wel wat van leren. Ook vannacht was het weer bingo. De gans had twee eieren weten te leggen, maar een van die eieren is opgegeten. Maar door wie?

f2c53703c806b79979b4aecf97a43c4a

Webcam visarenden staat weer aan: 'Laat ze maar komen!'

Ook dit jaar staat de webcam van Beleef de Lente bij het visarendnest in de Biesbosch. Dat laat boswachter Blom zaterdagochtend weten op onder andere Instagram.

b11b90f31278d0a27bbd057c0281f27d

Visarendnest in de Biesbosch binnenkort weer live te volgen

Goed nieuws voor vogelliefhebbers: binnenkort opent 'Beleefdelente.nl' weer de livestream vanaf het visarendnest in de Biesbosch. Vogelbescherming Nederland hoopt de camera bij het nest deze maand nog te activeren.